I. Szervezeti, személyzeti adatok
1. A közfeladatot ellátó szerv
hivatalos neve: Polgárdi Polgármesteri Hivatal
székhelye, postai címe: 8154 Polgárdi, Batthyány u. 132.
telefon- és telefaxszáma: 06(22)576-230
elektronikus levélcíme: onkormanyzat@polgardi.hu
honlapja: www.polgardi.hu
ügyfélszolgálatának elérhetőségei: személyesen, telefonon és emailen a fenti székhelyen, telefonszámon és email címen.
2. A közfeladatot ellátó szerv szervezeti felépítése szervezeti egységek megjelölésével, az egyes szervezeti egységek feladatai
Szervezeti felépítése:
Jegyző (polgármesteri hivatal vezetése)
Aljegyző (jegyző helyettesítése)
Szervezeti egységek:
Igazgatási és Szociális Osztály (ellátja a természetes- és jogi személy ügyfeleket közvetlenül érintő Képviselő-testületi, bizottsági, polgármesteri és jegyzői hatáskörbe tartozó hatósági döntések előkészítését, biztosítja a döntések végrehajtását, hatósági nyilvántartásokat vezet, ellenőrzéseket végez, és elvégzi az egyéb, feladatkörében felmerülő feladatokat. Vezetője gondoskodik az ügyfélfogadás megszervezéséről, ügyfélfogadási beosztás elkészítéséről, iktatás koordinálásáról)
Pénzügyi és Gazdasági Osztály (az önkormányzat költségvetési gazdálkodásának operatív végrehajtása, az intézmények gazdálkodásának koordinálása, valamint a költségvetési gazdálkodásra vonatkozó információ-szolgáltatási kötelezettségeknek jogszabályi előírásoknak megfelelő, határidőben történő teljesítése. Költségvetési, adóigazgatási, EU-s valamint egyéb pályázatokkal kapcsolatos feladatok)
Titkárság (a Képviselő-testület működéséhez, a választásokhoz és népszavazásokhoz, népi kezdeményezésekhez, a nemzetiségi önkormányzatokhoz és egyéb a Hivatal működéséhez kapcsolódó feladatokat lát el. A Képviselő-testület működésével kapcsolatos feladatok körében : a Képviselő-testületi, bizottsági ülések feltételeinek biztosítása, a Képviselő-testület munkatervének előkészítése és arra figyelemmel a Képviselő-testületi és bizottsági ülések megszervezése, a Képviselő-testületi anyagoknak, meghívóknak a szervezeti és működési szabályzatban foglaltak szerint az érdekeltek részére történő kézbesítése, az önkormányzati rendelet kifüggesztése, és az önkormányzatok rendeletek nyilvántartása, a Képviselő-testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, a jegyzőkönyvek és testületi határozatok megküldése a Polgárdi Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletében megjelölt helyekre, a Képviselő-testületi határozatok nyilvántartása, a lejárt határidejű határozatok végrehajtásának figyelemmel kísérése, erről jelentés készítése a testület felé, a nemzetiségi önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátása).
3. A közfeladatot ellátó szerv vezetőinek és az egyes szervezeti egységek vezetőinek neve, beosztása, elérhetősége (telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme)
dr. Zaccaria Beáta Lea jegyző (06-22/576-230, jegyzo@polgardi.hu )
dr. Turbucz Marietta Judit aljegyző (06-22/576-230, onkormanyzat@polgardi.hu )
Ferencziné Vincellér Renáta osztályvezető, Igazgatási és Szociális Osztály (06-22/576-230, igazgatas@polgardi.hu )
Fisi Krisztina osztályvezető, Pénzügyi és Gazdasági Osztály (06-22/576-230, penzugy@polgardi.hu )
Gabrovitsné Posfai Mariann titkárságvezető (06-22/576-230, onkormanyzat@polgardi.hu )
4. A szervezeten belül illetékes ügyfélkapcsolati vezető neve, elérhetősége (telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme), ügyfélfogadási rend:
Gabrovitsné Posfai Mariann titkárságvezető (elérhetőség ld. I.3. pont)
Ügyfélfogadási rend:
hétfő 8:00-12:00 és 13:00 – 16:00, 16:00-18:00 ügyelet
szerda 8:00-12:00
csütörtök 13:00-16:00
5. Testületi szerv esetén a testület létszáma, összetétele, tagjainak neve, beosztása, elérhetősége
-
6. A közfeladatot ellátó szerv irányítása, felügyelete vagy ellenőrzése alatt álló, vagy alárendeltségében működő más közfeladatot ellátó szervek megnevezése, és 1. pontban meghatározott adatai
-
7. A közfeladatot ellátó szerv többségi tulajdonában álló, illetve részvételével működő gazdálkodó szervezet neve, székhelye, elérhetősége (postai címe, telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme), tevékenységi köre, képviselőjének neve, a közfeladatot ellátó szerv részesedésének mértéke
-
8. A közfeladatot ellátó szerv által alapított közalapítványok neve, székhelye, elérhetősége (postai címe, telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme), alapító okirata, kezelő szervének tagjai
-
9. A közfeladatot ellátó szerv által alapított költségvetési szerv neve, székhelye, a költségvetési szervet alapító jogszabály megjelölése, illetve az azt alapító határozat, a költségvetési szerv alapító okirata, vezetője, honlapjának elérhetősége, működési engedélye
-
10. A közfeladatot ellátó szerv által alapított lapok neve, a szerkesztőség és kiadó neve és címe, valamint a főszerkesztő neve
-
11. A közfeladatot ellátó szerv felettes, illetve felügyeleti szervének, hatósági döntései tekintetében a fellebbezés elbírálására jogosult szervnek, ennek hiányában a közfeladatot ellátó szerv felett törvényességi ellenőrzést gyakorló szervnek az 1. pontban meghatározott adatai
FEJÉR VÁRMEGYEI KORMÁNYHIVATAL HATÓSÁGI FŐOSZTÁLY TÖRVÉNYESSÉGI FELÜGYELETI OSZTÁLY
Székhely, postacím: 8000 Székesfehérvár, Szent István tér 9.
Telefon: +36 22 514 781
Email: torvenyesseg@fejer.gov.hu
Honlap: www.fejerkozig.hu
II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
1. A közfeladatot ellátó szerv feladatát, hatáskörét és alaptevékenységét meghatározó, a szervre vonatkozó alapvető jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, valamint a szervezeti és működési szabályzat vagy ügyrend, az adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat hatályos és teljes szövege
Jogszabályok:
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény
az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény
az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet
az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I. 11.) Korm. rendelet
melyek szövege a https://net.jogtar.hu/ weboldalon elérhető
Szervezeti és Működési Szabályzat mellékelve
2. Az országos illetékességű szervek, valamint a fővárosi és vármegyei kormányhivatal esetében a közfeladatot ellátó szerv feladatáról, tevékenységéről szóló tájékoztató magyar és angol nyelven
-
3. A helyi önkormányzat önként vállalt feladatai
-
4. Államigazgatási, önkormányzati, és egyéb hatósági ügyekben ügyfajtánként és eljárástípusonként a hatáskörrel rendelkező szerv megnevezése, hatáskör gyakorlásának átruházása esetén a ténylegesen eljáró szerv megnevezése, illetékességi területe, az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok, eljárási illetékek (igazgatási szolgáltatási díjak) meghatározása, alapvető eljárási szabályok, az eljárást megindító irat benyújtásának módja (helye, ideje), ügyfélfogadás ideje, az ügyintézés határideje (elintézési, fellebbezési határidő), az ügyek intézését segítő útmutatók, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás és az ügyintézéshez használt letölthető formanyomtatványok, az igénybe vehető elektronikus programok elérése, időpontfoglalás, az ügytípusokhoz kapcsolódó jogszabályok jegyzéke, tájékoztatás az ügyfelet megillető jogokról és az ügyfelet terhelő kötelezettségekről
Polgárdi Polgármesteri Hivatal eljár az alábbi azon ügyekben, amelyekben:
Illetékességi terület: Polgárdi város közigazgatási területe
Képviselő-testülete hatáskörrel rendelkezik az alábbi ügyekben, amelyekben a hatáskör gyakorlását a Polgármesterre átruházta:
➢ a közterület-használat engedélyezése
➢ gyógyszertámogatás, újszülöttek egyszeri támogatása, tanévkezdési támogatás, kivételes és azonnali egyszeri szociális támogatás,
➢ köztemetési ügyekről, kivéve a köztemetés költségeinek méltányosságból történő részben vagy egészben történő elengedéséről, amely a képviselő-testület hatáskörében maradt
➢ lakás és helyiség bérbeadás
➢ civil szervezeti támogatás odaítélése,
➢ az építési tárgyú, valamint közművekkel kapcsolatos tulajdonosi hozzájárulás megadása,
➢ a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 35.§-a, 36. §-a, 39.§ (1) bekezdése, valamint 41. § (2) bekezdése szerinti hatáskörök gyakorlása,
➢ a járművek behajtási engedélyeinek kiadása,
➢ a címer, zászló és településnév használatával kapcsolatos döntések,
➢ az óvodába történő jelentkezés módja, az óvodai általános felvételi időpontjáról, az adott nevelési évben indítható óvodai csoportok számának meghatározása
➢ tulajdonosi hozzájárulás megadása, stb.
Képviselő-testülete hatáskörrel rendelkezik az alábbi ügyekben, amelyekben a hatáskör gyakorlását a Jegyzőre átruházta:
➢ lakhatási támogatás, ápolási támogatás, eseti támogatás, tüzelő támogatás, temetési támogatás, kivételes és azonnali egyszeri szociális támogatás,
➢ üzletek éjszakai nyitvatartásának engedélyezése,
➢ a közösségi együttélés alapvető szabályainak megszegése miatti közigazgatási eljárás lefolytatása, szankció megállapítása.
Képviselő-testülete hatáskörrel rendelkezik az alábbi ügyekben, amelyekben a hatáskör gyakorlását a Szociális és Egyészségügyi Bizottságra átruházta:
➢ krízistámogatásról döntés
Polgármester eredeti hatáskörrel rendelkezik az alábbi ügyekben:
➢ polgári védelem
➢ katasztrófavédelem
Polgárdi Polgármesteri Hivatal eljár az alábbi Képviselő-testület hatáskörbe tartozó települési ügyekben is:
➢ A köztemetők létesítése, fenntartása
➢ A települési folyékony hulladék leeresztő helyének kijelölése
➢ A közterület tisztántartásával kapcsolatos feladatok
➢ az újrahasznosításra alkalmassá tett állami tulajdonban lévő földnek a települési önkormányzat tulajdonába való ingyenes átvétele;
➢ a települési megyei térképészeti határkiigazítás véleményezése, valamint a jogszabályban meghatározott körben a földrajzi nevek megállapítása, megváltoztatása
➢ az önkormányzati környezetvédelmi alappal való rendelkezés és gazdálkodás
➢ Művészeti alkotás közterületen, valamint önkormányzati tulajdonú épületen való elhelyezése, áthelyezése, lebontása kapcsán eljárás
➢ közművelődési, közgyűjteményi és művészeti tevékenységekkel kapcsolatos helyi irányítási, ellenőrzési feladatok, szervezetek tekintetében a fenntartással és működtetéssel kapcsolatos feladatok
➢ meghatározza a helyi önkormányzat gazdasági programját;
➢ megalkotja a helyi önkormányzat költségvetéséről szóló rendeletet, illetve az ahhoz kapcsolódó egyéb rendeleteket;
➢ dönt az általános- és céltartalékok felhasználásáról;
➢ rendeletet alkot az önkormányzat költségvetésének módosításáról;
➢ dönt az általa meghatározott értékhatár feletti hitelfelvételről;
➢ dönt a helyi önkormányzati költségvetési szervek, illetve vállalatok alapításáról, átszervezéséről és megszüntetéséről;
➢ a címzett, illetve céltámogatások igénylése;
➢ a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló
➢ helyi és települési adó bevezetése és mértékek megállapítása.
Polgárdi Polgármesteri Hivatal eljár az alábbi jegyzői hatáskörbe tartozó települési ügyekben is:
➢ az üzletek működésével, nyitva tartásával és tevékenységének ellenőrzésével, valamint a telepengedélyezéssel és a telep létesítésének bejelentésével kapcsolatos elsőfokú hatósági feladatokat
➢ a parlagfű elleni közérdekű védekezéssel és a zaj- és rezgésvédelemmel kapcsolatos feladat
➢ elkészíti a helyi önkormányzat gazdasági programtervezeteit, a költségvetéséről szóló koncepciót, a költségvetési rendelet,
➢ kialakítja a saját, valamint intézményei számviteli rendjét a költségvetési szervekre vonatkozó előírások alapján;
➢ az államháztartás igényeinek megfelelően havi, féléves, háromnegyedéves és éves információt szolgáltat;
➢ ellátja az önkormányzat által alapított és fenntartott költségvetési szervek pénzügy-gazdasági ellenőrzését;
➢ ellátja a polgármesteri hivatal, mint költségvetési szerv operatív gazdálkodási feladatai irányítását;
➢ elkészíti az éves költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót (zárszámadást),
➢ adóügyi feladatok: az ügyfél kérelmére vagy hatóság megkeresésére kiállítja, illetőleg megküldi az adó- és értékbizonyítványt;
➢ előkészíti a méltányossági ügyeket;
➢ fellebbezéseket - ha döntését saját hatáskörében nem módosítja, vagy nem vonja vissza - felterjeszti az elbírálásra jogosult szervhez;
➢ működési területén ellátja a hatáskörébe tartozó adók kivetésével, közlésével, nyilvántartásával, beszedésével, behajtásával, kezelésével, elszámolásával, ellenőrzésével és az információ-szolgáltatással kapcsolatos feladatokat;
➢ az adókötelezettség megállapítása érdekében adatokat gyűjt, tájékoztatást kér, helyszíni szemlét tart;
➢ felhívja az adóalanyokat az adókötelezettség időben történő teljesítésére;
➢ megindítja az adóbehajtási eljárást a jogerősen megállapított és a késedelmi pótlék mentes fizetési határidőben nem teljesített adótartozásokra, illetőleg a szabályszerűen behajtásra kimutatott más köztartozásokra;
➢ jogszabályban meghatározott feltételek fennállása esetén behajthatatlanság címén vagy a behajtáshoz való jog elévülése miatt törli a köztartozást, illetőleg megkeresi eziránt a behajtást kérő szervet.;
➢ vezeti a jogszabályokban előírt nyilvántartásokat, kimutatásokat és az információszolgáltatás meghatározott rendje keretében adatokat, beszámolókat készít és továbbít.
Polgárdi Polgármesteri Hivatal eljár az alábbi polgármesteri hatáskörbe tartozó települési ügyekben is:
➢ a gazdaság programtervezet, a költségvetési koncepció, a költségvetési és zárszámadási rendelet tervezetének megalkotása
➢ az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hoz.
Az ügyintézéshez kapcsolódó információk (szükséges dokumentumok, illetékek, alapvető eljárási szabályok, ügymenet, formanyomtatványok) a www.polgardi.hu oldalon elérhetők.
Ügyfélfogadás ideje lásd I.4. pont.
Ügyintézés határideje (elintézési, fellebbezési határidő), az ügyfelet megillető jogok és terhelő kötelezettségek lásd az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény hatályos szövegében, mely megtekinthető a https://net.jogtar.hu/ honlapon.
Elektronikus programok elérése: E-önkormányzati portál: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap
Jogszabályok jegyzéke: A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény, A környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény, A vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény, A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény, Az épített környezet alakításáról szóló 1997. évi LXXVIII. törvény, A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény, A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény, A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet, A személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 15/1998. (IV. 30.) NM rendelet, A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény, a helyi közutak nem közlekedési célú igénybevételéről szóló 4/2020. (II.11.) önkormányzati rendelet, a járművek behajtási engedélyeinek kiadási és felülvizsgálati rendjéről szóló 27/2019 (IX.20.) önkormányzati rendelete, a helyi címer és zászló alapításáról és a településnév használatáról szóló 19/2019 (VI.25.) önkormányzati rendelete, az üzletek éjszakai nyitvatartási rendjéről, a felügyeleti díjról és az üzletek működésével összefüggésben elkövetett jogellenes cselekmények ellenőrzésének szabályozásáról szóló 17/2018 (XI.5.) önkormányzati rendelete, a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek megszegésének következményeiről szóló 10/2018. (V.29.) önkormányzati rendelet, az önkormányzati támogatásokról szóló 6/2018 (V.2.) önkormányzati rendelete, a szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 20/2017 (X.31.) önkormányzati rendelete, A közterület használatról szóló 14/2016 (XI.30..) önkormányzati rendelete, a lakások és helyiségek bérletéről és elidegenítéséről szóló 7/2016. (IV. 27.) önkormányzati rendelete, a jogalkotásról 2011. évi CXII. törvény, Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 2011. évi CLXXIX. törvény, A nemzetiségek jogairól 2011. évi CLXXXIX. törvény, Az államháztartásról 2012. évi LXIII. törvény, A választási eljárásról 2016. évi CL. törvény, Az általános közigazgatási rendtartásról 2020. évi LIX. törvény, Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról 119/2012. (VI. 26.) Korm. rendelet, Az önkormányzati ASP rendszerről 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet, Az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről 78/2012. (XII. 28.) BM rendelet , Az önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról 23/2012. (IV. 25.) KIM rendelet , 1991. évi XX. törvény A helyi önkormányzatok és szerveik a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről , 1992. évi LXVI. törvény A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról , 1993. évi LV. törvény A magyar állampolgárságról , 1994. évi XXXIV. törvény A Rendőrségről , 1996. évi XX. törvény A személyazonosító jel helyébe lépő azonosítási módokról és az azonosító kódok használatáról , 1996. évi XXXI. törvény A tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról , 1997. évi CLIX. törvény A fegyveres biztonsági őrségről, a természetvédelmi és a mezei őrszolgálatról , 1999. évi XLIII. törvény A temetőkről és a temetkezésről , 1999. évi LXIII. törvény a közterület-felügyeletről , 2010. évi I. törvény Az anyakönyvi eljárásról , 2011. évi CXXVIII. törvény A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról , 2012. évi CXX. törvény Az egyes rendészeti feladatokat ellátó személyek tevékenységéről, valamint egyes törvényeknek az iskolakerülés elleni fellépést biztosító módosításáról , 2013. évi V. törvény A Polgári Törvénykönyvről , 2013. évi XXXVI. törvény A választási eljárásról , 2013. évi CCXXXVIII. törvény A népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról , 2015. évi CCXXII. törvény Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól , 145/1999. (X. 1.) Korm. rendelet A temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény végrehajtásáról , 234/2011. (XI.10.) Korm. rendelet A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény végrehajtásáról , 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet A központi címregiszterről és a címkezelésről , 62/2011. (XII. 29.) BM rendelet A katasztrófák elleni védekezés egyes szabályairól , 2/2015. (II. 20.) IM rendelet A helyi népszavazási eljárás során a választási irodák hatáskörébe tartozó feladatok végrehajtásának részletes szabályairól és a használandó nyomtatványokról , 10/2016. (VI. 28.) IM rendelet A népszavazás kezdeményezése során a választási irodák hatáskörébe tartozó feladatokról , 17/2013. (VII. 17.) KIM rendelet A központi névjegyzék, valamint egyéb választási nyilvántartások vezetéséről , 1/2018. (I. 3.) IM rendelet Az országgyűlési képviselők választásán a választási irodák hatáskörébe tartozó feladatok végrehajtásának részletes szabályairól, a választási eredmény országosan összesített adatai körének megállapításáról, valamint a választási eljárásban használandó nyomtatványokról, valamint egyes választási tárgyú rendeletek módosításáról , 2/2018. (I. 3.) IM rendelet Az országgyűlési képviselők választása költségeinek normatíváiról, tételeiről, elszámolási és belső ellenőrzési rendjéről , 23/2018. (VIII. 30.) IM rendelet A helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek időközi választása és a nemzetiségi önkormányzati képviselők időközi választása költségeinek normatíváiról, tételeiről, elszámolási és belső ellenőrzési rendjéről , 20/2019. (VII. 30.) IM rendelet A helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásán, valamint a nemzetiségi önkormányzati képviselők választásán a választási irodák hatáskörébe tartozó feladatok végrehajtásának részletes szabályairól és a választási eljárásban használandó nyomtatványokról , 22/2019. (VII. 31.) IM rendelet A helyi önkormányzati képviselők és a polgármesterek általános választása, valamint a nemzetiségi önkormányzati képviselők általános választása költségeinek normatíváiról, tételeiről, elszámolási és belső ellenőrzési rendjéről , 33/2019. (XII. 23.) IM rendelet Az országgyűlési képviselők időközi választása költségeinek normatíváiról, tételeiről, elszámolási és belső ellenőrzési rendjéről , 1997. évi CLIV. törvény Az egészségügyről , 2000. évi II. törvény Az önálló orvosi tevékenységről , 2003. évi LXXXIV. törvény Az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről , 2015. évi CXXIII. törvény Az egészségügyi alapellátásról , 2020. évi C. törvény Az egészségügyi szolgálati jogviszonyról , 528/2020. (XI. 28.) Korm. rendelet Az egészségügyi szolgálati jogviszonyról szóló 2020. évi C. törvény végrehajtásáról , 53/2021. (II. 9.) Korm. rendelet A praxisközösségekről , 49/2004. (V. 21.) ESzCsM rendelet A területi védőnői ellátásról , 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet A háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről , 1995. évi LIII. törvény A környezet védelmének általános szabályairól , 1997. évi LXXVIII. törvény Az épített környezet alakításáról és védelméről 2001. évi LXIV. törvény , 2016. évi LXXIV. törvény A településkép védelméről , 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet Az országos településrendezési és építési követelményekről , 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet A településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről , 1998. évi XXVIII. törvény Az állatok védelméről és kíméletéről , 2013. évi CXXII. törvény A mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról , 221/2008. (VIII. 30.) Korm. rendelet A parlagfű elleni közérdekű védekezés végrehajtásának, valamint az állami, illetve a közérdekű védekezés megállapításának és igénylésének részletes szabályairól , 1994. évi LIII. törvény A bírósági végrehajtásról , 2010. évi XXXVIII. törvény A hagyatéki eljárásról , 2015. évi CXLIII. törvény A közbeszerzésekről , 2017. évi CXXV. törvény A közigazgatási szabályszegések szankcióiról , 2017. évi CL. törvény Az adózás rendjéről , 132/2000. (VII. 14.) Korm. rendelet A középületek fellobogózásának egyes kérdéseiről , 17/2015. (II.16.) Korm. rendelet A jegyző hatáskörébe tartozó birtokvédelmi eljárásról , 155/2015. (VI. 25.) Korm. rendelet A jegyző társasházak feletti törvényességi felügyeletének eljárási szabályairól , 2005. évi CLXIV. törvény A kereskedelemről , 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről , 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet A szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről , 3/2011. (III. 8.) Korm. rendelet A zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről , 57/2013. (II. 27.) Korm. rendelet A telepengedély, illetve a telep létesítésének bejelentése alapján gyakorolható egyes termelő és egyes szolgáltató tevékenységekről, valamint a telepengedélyezés rendjéről és a bejelentés szabályairól , 306/2010. (XII. 23.) Korm. rend. A levegő védelméről , 1995. évi LVII. törvény A vízgazdálkodásról , 2003. évi LXXXIX. törvény A környezetterhelési díjról , 2009. évi CXLIV. törvény A vízitársulatokról , 2011. évi CXCVI. törvény A nemzeti vagyonról , 1992. évi XXXIII. törvény A közalkalmazottak jogállásáról , 2011. évi CXCIX. törvény A közszolgálati tisztviselőkről , 1997. évi CXL. törvény A muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről , 2017. évi CLI. törvény Az adóigazgatási rendtartásról , 2017. évi CLIII. törvény Az adóhatóság által foganatosítandó végrehajtási eljárásokról , 353/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet Az adósságot keletkeztető ügyletekhez történő hozzájárulás részletes szabályairól , 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról , 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet A költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről , 2/2012. (VI. 5.) EMMI rendelet A helyi esélyegyenlőségi program elkészítésének részletes szabályairól.
A fenti jogszabályok hatályos szövege a https://net.jogtar.hu/ honlapon megtekinthető.
5. A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott vagy költségvetéséből finanszírozott közszolgáltatások megnevezése, tartalma, a közszolgáltatások igénybevételének rendje, a közszolgáltatásért fizetendő díj mértéke, az abból adott kedvezmények
-
6. A közfeladatot ellátó szerv által fenntartott adatbázisok, illetve nyilvántartások leíró adatai (név, formátum, az adatkezelés célja, jogalapja, időtartama, az érintettek köre, az adatok forrása, kérdőíves adatfelvétel esetén a kitöltendő kérdőív), az adatvédelmi nyilvántartásba bejelentendő nyilvántartásoknak az e törvény szerinti azonosító adatai; a közfeladatot ellátó szerv által – alaptevékenysége keretében – gyűjtött és feldolgozott adatok fajtái, a hozzáférés módja, a másolatkészítés költségei
Nyilvántartások elérhetők:
a www.polgardi.hu oldalon az Intézmények>> Polgármesteri Hivatal>> Dokumentumtár>> Nyilvántartások mappában
Részletek a 6/2018. (V.24.) adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzatban, mellékelve.
7. A közfeladatot ellátó szerv nyilvános kiadványainak címe, témája, a hozzáférés módja, a kiadvány ingyenessége, illetve a költségtérítés mértéke
-
8. A testületi szerv döntései előkészítésének rendje, az állampolgári közreműködés (véleményezés) módja, eljárási szabályai, a testületi szerv üléseinek helye, ideje, továbbá nyilvánossága, döntései, ülésének jegyzőkönyvei, illetve összefoglalói; a testületi szerv szavazásának adatai, ha ezt jogszabály nem korlátozza
Eljárási szabályok: lásd II.1. pontban.
Döntések éves bontásban elérhetők:
a www.polgardi.hu oldalon az Intézmények>> Polgármesteri Hivatal>> Dokumentumtár>> Határozatok mappában
Jegyzőkönyvek éves bontásban elérhetők:
a www.polgardi.hu oldalon az Intézmények>> Polgármesteri Hivatal>> Dokumentumtár>> Jegyzőkönyvek mappában
9. A törvény alapján közzéteendő jogszabálytervezetek és kapcsolódó dokumentumok; a helyi önkormányzat képviselő-testületének nyilvános ülésére benyújtott előterjesztések a benyújtás időpontjától
Előterjesztések évenkénti bontásban elérhetők: a www.polgardi.hu oldalon az Intézmények>> Polgármesteri Hivatal>> Dokumentumtár>> Előterjesztések mappában
10. A közfeladatot ellátó szerv által közzétett hirdetmények, közlemények
Hirdetmények, közlemények elérhetők: a www.polgardi.hu oldalon az Intézmények>> Polgármesteri Hivatal>> Dokumentumtár>> Hirdetmények mappában
11. A közfeladatot ellátó szerv által kiírt pályázatok szakmai leírása, azok eredményei és indokolásuk
Kiírt pályázatok elérhetők:
a www.polgardi.hu oldalon az Intézmények>> Polgármesteri Hivatal>> Dokumentumtár>> Hirdetmények mappában
12. A közfeladatot ellátó szervnél végzett alaptevékenységgel kapcsolatos vizsgálatok, ellenőrzések nyilvános megállapításai
-
13. A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények intézésének rendje, az illetékes szervezeti egység neve, elérhetősége, az információs jogokkal foglalkozó személy neve
A közérdekű adatok megismeréséről szóló 3/2020. szabályzat mellékelve.
14. A közfeladatot ellátó szerv tevékenységére vonatkozó, jogszabályon alapuló statisztikai adatgyűjtés eredményei, időbeli változásuk
-
15. A közérdekű adatokkal kapcsolatos kötelező statisztikai adatszolgáltatás adott szervre vonatkozó adatai
-
16. Azon közérdekű adatok hasznosítására irányuló szerződések listája, amelyekben a közfeladatot ellátó szerv az egyik szerződő fél
-
17. A közfeladatot ellátó szerv kezelésében lévő közérdekű adatok felhasználására, hasznosítására vonatkozó általános szerződési feltételek
-
18. A közfeladatot ellátó szervre vonatkozó különös és egyedi közzétételi lista
-
19. A közfeladatot ellátó szerv kezelésében levő, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint újrahasznosítás céljára elérhető kulturális közadatok listája a rendelkezésre álló formátumok megjelölésével, valamint a közfeladatot ellátó szerv kezelésében levő, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint újrahasznosítható közadat típusokról való tájékoztatás, a rendelkezésre álló formátumok megjelölésével
-
20. A 19. sor szerinti közadatok és kulturális közadatok újrahasznosítására vonatkozó általános szerződési feltételek elektronikusan szerkeszthető változata
-
21. A 19. sor szerinti közadatok és kulturális közadatok újrahasznosítás céljából történő rendelkezésre bocsátásáért fizetendő díjak általános jegyzéke, a díjszámítás alapját képező tényezőkkel együttesen
-
22. A közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerinti jogorvoslati tájékoztatás
-
23. A közfeladatot ellátó szerv által megkötött, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint kötött kizárólagos jogot biztosító megállapodások szerződő feleinek megjelölése, a kizárólagosság időtartamának, tárgyának, valamint a megállapodás egyéb lényeges elemeinek megjelölése
-
24. A közfeladatot ellátó szerv által kötött, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint a kulturális közadatok digitalizálására kizárólagos jogot biztosító megállapodások szövege
-
25. A közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerinti azon jogszabály, közjogi szervezetszabályozó eszköz, közszolgáltatási szerződés vagy más kötelező erővel bíró dokumentum (vagy az annak elérhetőségére mutató hivatkozás), amely az újrahasznosítás céljából rendelkezésre bocsátható közadat gyűjtésével, előállításával, feldolgozásával és terjesztésével összefüggő költségek jelentős részének saját bevételből való fedezését írja elő a közfeladatot ellátó szerv részére
-
III. Gazdálkodási adatok
1. A közfeladatot ellátó szerv éves költségvetése, számviteli törvény szerint beszámolója vagy éves költségvetés beszámolója
lásd fenntartó Polgárdi Város Önkormányzat Képviselő-testületének költségvetési és zárszámadási rendeletei. A rendeletek a Nemzeti Jogszabálytár kereső oldalán teljeskörűen elérhetők: https://or.njt.hu/
2. A közfeladatot ellátó szervnél foglalkoztatottak létszámára és személyi juttatásaira vonatkozó összesített adatok, illetve összesítve a vezetők és vezető tisztségviselők illetménye, munkabére, és rendszeres juttatásai, valamint költségtérítése, az egyéb alkalmazottaknak nyújtott juttatások fajtája és mértéke összesítve
2023. II. negyedév
Létszám és személyi juttatás összesen: 21 fő és 24 875 700 Ft
Vezetői juttatás összesen: 6 390 000 Ft
Alkalmazottaknak nyújtott juttatások fajtája és mértéke összesen: 26 517 762 Ft (munkabér, költségtérítés, cafetéria)